هنرستان دولتی دخترانه فضیلی اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان

به وب سایت هنرستان دخترانه فضیلی خوش آمدید . 

عاداتی ساده برای شروع یک روز خوب

هر کسی شیوه ی مخصوص به خود را برای شروع روز جدید دارد. بعد از خاموش کردن آلارم ساعت، در برابر وسوسه ی چک کردن ایمیل یا سر زدن به شبکه های اجتماعی مقاومت کنید. این یک قدم مهم برای شروع یک روز خوب است.

 

در واقع بسیاری از عاداتی که باعث می شوند تا روز خوب و پر بازدهی داشته باشید، فقط حدود ٥ دقیقه زمان شما را می گیرند. حال ببینیم چگونه روزتان را با موفقیت آغاز کنید و همین روال را تا هنگامی که شب به رختخواب بر می گردید، حفظ نمایید. 

 

ادامه مطلب...

۷ فروردین؛ روز جهانی تئاتر

امروز روز جهانی تئاتر است، روزی که بیش از ۵۰ سال است بزرگانی از سراسر جهان برای پاسداشت این هنر ارزشمند پیامی را صادر می‌کنند. روز ۲۷ مارس هر سال به نام روز جهانی تئاتر انتخاب و بیانیه ویژه آن صادر می‌شود. از سال ۱۹۶۱ و به پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر (ITI)، سالانه روز جهانی تئاتر در تاریخ ۲۷ مارس جشن گرفته می‌شود. 

با پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر در سال ۱۹۶۱، هر ساله روز ۲۷ مارس به‌عنوان روز جهانی تئاتر گرامی داشته می‌شود. پیام سالانه این روز هر سال توسط یکی از صاحب‌نظران و هنرمندان عرصه تئاتر انتخاب می‌شود و به تأثیر و تقابل تئاتر در عرصه بین‌المللی اختصاص دارد.

ادامه مطلب...

25 اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی

آری سخن از پروین است ، شخصیتی بس سترگ، صاحب روحی توانا و فرازمند، شجاعی از زنان ایران زمین در تواتر تاریخ، گوهر چرخ ادب.

رخشندهٔ اعتصامی معروف به پروین اعتصامی (۱۲۸۵ -۱۳۲۰) شاعر ایرانی است که از او با عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» یاد می‌شود. به پاس زحمات فراوان پروین اعتصامی در زمینه شعر معاصر ایران و سبک شعر مناظره‌ای، روز بیست و پنجم اسفندماه (۱۶ مارس)، روز بزرگداشت این شاعر نامگذاری شده است.

 

کودکی و خانواده


پروین اعتصامی با نام اصلی رخشنده در ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ هجری شمسی در تبریز زاده شد. او فرزند یوسف اعتصامی، نویسنده و مترجم معاصر ایرانی و اختر اعتصامی ، از شاعران دوره قاجاریه بود. او در سال ۱۲۹۱ هنگامی که ۶ سال داشت به همراه خانواده‌اش از تبریز به تهران مهاجرت کرد؛ به همین خاطر پروین از کودکی با مشروطه‌خواهان و چهره‌های فرهنگی آشنا شد و ادبیات را در کنار پدر و از استادانی چون دهخدا و ملک الشعرای بهار آموخت.

ادامه مطلب...

با انجام این کارهای کوچک، سال جدید آدم بهتری باشید!

همه ما در مسیر تکامل، رشد و تغییر هستیم و هر روزی که می گذرد به طور آگاهانه سعی داریم تبدیل به انسان بهتری شویم. همه ما اشتباهاتی کرده ایم که از آنها درس های خوبی گرفته و فهمیده ایم که دیگر نباید این اشتباهات را تکرار کنیم. اما چگونه می توان انسان بهتری شد؟ برای این کار لازم نیست که حتما مهارت تازه ای را فرا گرفته و یا کارهای خیر انجام دهید.

 

آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که چطور ویژگی هایی را در خود ایجاد کنیم که باعث شوند از درون احساس بهتری نسبت به خودمان داشته باشیم. حالا که سال نو آغاز شده است این انگیزه در وجود همه خیلی قویتر از همیشه است و می خواهیم تغییراتی که همیشه پشت گوش انداخته بودیم را عملی کنیم.  از همین حالا با ایجاد این تغییرات کوچک انسانی بهتر شوید.

 

ادامه مطلب...

۷ فناوری مهم ناسا در زندگی ما  

بسیاری از فناوری‌ها هستند که ابداع یا اختراع مهندسان حوزه فضایی نیست، اما محققان آنها را برای استفاده های خاص بهینه می کنند. به مرور زمان فناوری های توسعه یافته سازمان های فضایی بزرگ جهان مانند ناسا وارد زندگی روزمره نیز می شود و فعالیت های روزمره را برای انسان آسان می کند.


ناسا بتازگی فهرستی از ۵۰ فناوری تجاری منتشر کرده است که طراحی اصلی آنها برای تحقیقات و ماموریت‌های ناسا انجام شده، اما اکنون در زندگی ما نقش مهمی ایفا می‌کنند. بعضی فناوری‌ها ایده اولیه دانشمندان علوم فضایی و بعضی فناوری های توسعه یافته هستند.

 

ادامه مطلب...

با 7 تکنیک اعتماد به نفس خود را زیاد کنید

در نظر داشته باشید که درک ما از خودمان تاثیر زیادی روی نوع نگرش دیگران دارد زیرا آدم ها همان طوری راجع به ما فکر می کنند که ما در مورد خودمان فکر می کنیم. در این بین عوامل زیادی وجود دارند که تحت کنترل ما هستند و می توانیم با رعایت آن اعتماد به نفس مان را بالا ببریم.

 

اعتماد به نفس یک جور طرز فکر مثبت راجع به خودتان و توانایی‌هایتان است و درست همان موقعی که همه چیز به‌ هم می‌ریزد، می‌تواند به فریادتان برسد و به شما کمک کند تا در برابر مشکلات‌تان قوی باشید. بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای تقویت اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

 

ادامه مطلب...

ﻋﻮاﻣﻞ اﻳﺠﺎد ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺣﻮاس

ﺑﺮای داﺷﺘﻦ ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺣﻮاس، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺑﻼﺗﻜﻠﻴﻔﻲ ﺧﻮد ﭘﺎﻳﺎن دﻫﻴﻢ .از ﻣﻴﺎن اﻧﮕﻴﺰه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ و ﻣﺘﻨﻮﻋﻲ ﻛﻪ ﻣﺎ را اﺣﺎﻃﻪ ﻛﺮده اﻧﺪ، ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب درﺳﺖ، ﻳﻜﻲ را ﺑﺮﮔﺰﻳﻨﻴﻢ و ﺑﻘﻴﻪ را ﺑﻪ ﺣﺎﺷﻴﻪ ی ذﻫﻦ ﺑﺮاﻧﻴﻢ .


1-  ﻗﺼﺪ و ﻧﻴﺖ


ﺗﺎ اﻧﮕﻴﺰه و ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﭼﻴﺰی ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺗﻤﺮﻛﺰ ﺣﻮاس و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آن، دﻗﻴﻖ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد .ﺑﺮای آﻧﻜﻪ ﺑﻪ ﭼﻴﺰی ﺗﻮﺟﻪ ﻛﻨﻴﻢ، ﺑﺎﻳﺪ اﻧﮕﻴﺰهای ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ آن در ﻣﺎ ﭘﺪﻳﺪ آﻳﺪ .ﺑﺮای ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ ﺑﻮدن و ﻧﺘﻴﺠﻪ رﻓﺘﻦ ﺑﺎﻳﺪ اﻧﮕﻴﺰه داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ و ﺗﻼش ﻛﻨﻴﻢ. ﺑﺎ ﺗﻤﺎم ﻗﺪرت ﺣﺮﻛﺖ ﻛﻨﻴﻢ و ﺑﺎ ﺗﻤﺎم وﺟﻮد ﺑﺨﻮاﻫﻴﻢ ﻫﻤﻴﻦﻧﻜﺘﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ی ﻣﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ در ﻛﻨﻜﻮر ﺗﺠﺮﺑﻪای دارﻳﻢ ﺑﺎرﻫﺎ و ﺑﺎرﻫﺎ ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزاﻧﻲ ﺑﺮﺧﻮرد ﻛﺮده اﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﺪ ون ﺟﻤﻊ ﺑﺴﻴﺎری ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻫﺎی ﺑﺰرﮔﻲ را ﻛﺴﺐ ﻛﺮده اﻧﺪ و اﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ اﻧﮕﻴﺰه ای ﺑﺰرگ ﻛﻪ ﻧﺎﺷﻲ از ﻗﺼﺪی ﺑﺮای ﺗﻼش ﻛﺮدن اﺳﺖ  .

ادامه مطلب...

توصیه هایی برای شب های امتحان

بسیاری از شما مخاطبان موفقیت، این روزها درگیر امتحانات هستید . مسائل زیادی در برابر شماست که باید آنها را بشناسید و برای هر کدام راه حلی مناسب انتخاب کنید .:

 

الف) تنظیم ساعات درس و استراحت


تا جایی که می توانید ساعت درسی خود را افزایش دهید. تلویزیون، موبایل و فضای مجازی را تا می توانید کم کنید. هر 1 یا 1.5 ساعت مطالعه، قدری استراحت کنید و پشت سر هم درس نخوانید. بهترین استراحت نیز خوردن میوه، چای بیسکویت، مرتب کردن اتاق، دفتر، کتاب، جزوات، گفتگو با اعضای خانواده و کارهایی از این قبیل است!

ادامه مطلب...

برنامه‌ریزی برای پیشرفت درسی

مطالعه مفید روزانه چقدر باید باشد؟ آیا قانون کلی برای این امر وجود دارد؟ چگونه می‌توان برنامه‌ای برای افزایش ساعات مطالعه طرح‌ریزی و اجرا کرد؟ ملاک‌های پیشرفت چگونه باید تعیین شود؟ چگونه باید روند پیشرفت را کنترل کنید؟


تفاوت‌های فردی


بر خلاف گفته‌ها و تبلیغات بعضی از مردم که هیچ قانون کلی برای تعیین مقدار زمان لازم مطالعه وجود ندارد. این که اصرار کنیم هر دانش‌آموز دبیرستانی ۸ تا ۹ساعت و هر دانش‌آموز کنکوری حتما باید ۱۳ تا ۱۴ ساعت درس بخواند تا موفق شود، به غیر از نفی تفاوت‌های فردی، باعث دلسردی واضطراب عده‌ی زیادی می‌شود. از یک طرف توان و حوصله‌ی فردی انسان‌ها متفاوت است، ازطرف دیگر انگیزه‌های دانش‌آموزان هم با یکدیگر فرق دارد. هم چنین پیشنیازها و آمادگی‌های درسی همه یکسان نیست. بنا بر این مهم‌تر از آن که به هر نحو ساعات مطالعه‌ی خود را افزایش دهیم، این اهمیت دارد که ازمقدارساعات مطالعه‌ی خود -هرقدرهم که باشد- بهترین و بیشترین استفاده را ببریم. اگر چه افزایش ساعات مطالعه ضرورت دارد، اما بدترین کار دراین مورد آن است که بامقایسه‌ی خود با دیگران، زمینه‌های اضطراب و یاس را در خود ایجاد کنیم.


کلید: به جای مقایسه‌ی مقدار ساعات مطالعه‌ی خود با دیگران،از زمان‌های مطالعه به طور مطلوب استفاده کنید.

 

ادامه مطلب...

فواید مفید ویتامین‌ها برای بدن انسان

ویتامین A

ویتامین A از جمله عامل بینایی و تشخیص رنگ‌ها در نور کم است. ویتامین A همچنین به محافظت پوست می‌پردازد و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. دندان‌ها، لثه و مو از ویتامین A سود می‌برند. این ویتامین از جمله در هویج، اسفناج، فلفل قرمز و زردآلو یافت می‌شود.

ویتامین B1

ویتامین B1 محافظت از عضلات و اعصاب را به عهده دارد و مسئول رساندن انرژی به بدن است. تمرکز بدون ویتامینB1 به شدت کاهش می‌یابد. ویتامین B1 به طور عمده در گوشت خوک، جگر، غلات، حبوبات و سیب زمینی موجود است.

ویتامین B2

ویتامین B2 انرژی‌زاست و با استفاده از چربی، پروتئین و کربوهیدرات انرژی تولید می‌کند. این ویتامین برای پوست و غشاهای مخاطی ضروری است. ویتامین B2 به طور عمده در شیر و فراورده‌های لبنی و همچنین تخم مرغ، غلات سبوس‌دار و قارچ یافت می‌شود.

ویتامین B3

ویتامین B3 یا نیاسین تضمین‌کننده اعصابی قوی است و در تمام فرایندهای متابولیک نقش دارد. ویتامین B3 پوست را سالم و زیبا نگاه می‌دارد و ضد بیماری پلاگر است. نیاسین به طور عمده در گوشت، شیر و ماهی یافت می‌شود.   

ادامه مطلب...